Friday, November 14, 2008

Gila kentang.

Insiden ni berlaku jam 11.30 malam lepas mamat mcdelivery selesai siapkan tugasnya. Aku dan Y yang dari petang asyik mengidam 'nak mcd nak mcd' macam orang baru nak masuk trimester kedua. Aku yang memang dah ketagih makanan segera yang boleh membuntalkan aku ni tak kisah berhabis duit kalau pasal mcd ni. Lalu panggilan pun dibuat. Siap.

Lapar punya pasal, Segeh pun sampai tak kenal 'ketchup' dengan 'kicap'. Aku yang baru kunyah sebatang kentang 'shake shake' tersedak gara gara ketawa terbahak bahak melihat gelagat Segeh dengan muka basinya bila tengok yang keluar dari peket sos tu adalah 'ketchup' bukannya 'kicap'. Ada lagi satu cerita yang menggelikan hati aku sampai kalau teringat cerita ni kat bilik air pun aku boleh mengilai sorang sorang. Cerita kentang Y aku panggil (maklumlah baru merasa kentang belian duit sendiri ). Si Y ni jumpa (takde lah jumpa sangat pon) sebatang kentang ni kat atas tikar tempat kami ni melahap. Lalu cepat cepatlah direbutnya kentang hak milik sendiri tu sebab takut aku akan merampasnya dulu (betul tak Y?). Maklumlah kami ni memang perebut dalam semua benda. Ah.tak kesah lah ape ape pon. Gelagat kau ni kan Y membuatkan aku terguling guling membahak bahak kan kau Y (kau tak marah kan aku gelak kan kau Y?). Sorry kepada jiran sebelah kiri, kanan, atas, dan bawah rumah kalau tiba tiba je terdengar hilaian 4orang permpuan gedik yang berada di tempat kejadian...

Haha. Ada lagi satu cerita pasal malam tu tapi aku tak kan tulis kat sini sebab aku tak nak membuka pekung di dada (cerita diri sendiri, sendiri mau ingat lah beb). Hoho. Eh. Suka hati aku lah nak tulis ke tak nak. Ni kan blog aku. Tu je nak cakap. Tata.

2 comments:

dan137 said...

aku tak paham...
apekah?

pencinta dramatik sepi said...

perenggan mana yg kau tak paham?