Friday, November 28, 2008

Menyahut Seruan Senarai Kesyukuran Hanis Zalikha

1. Saya bersyukur exam yang tak berapa best dah habis.

2. Saya bersyukur Mohd Izuan sangat penyabar dengan perangai saya yang tak terjangka.

3. Saya bersyukur dilahirkan cukup sifat dan anggota.

4. Saya bersyukur sebab saya paling tinggi di kalangan housemate2 saya.

5. Saya bersyukur ada sedara mara yang sangat caring dengan saya dan keluarga.

6. Saya bersyukur boleh dapat mcd dengan senang sebab tinggal di tengah tengah bandar.

7. Saya bersyukur baju lama saya masih muat untuk dipakai lagi sedangkan berat dah naik berkilo kilo.

8. Saya bersyukur duit raya saya tiap tahun melebihi adik saya walaupun saya dah besar panjang.

9. Saya bersyukur sedara saya tak mengira ketinggian saya bila pikir nak bagi duit raya.

10. Saya bersyukur mak ngah selalu bank in kan saya duit tiap tiap bulan.

11. Saya bersyukur dilahirkan dalam Islam.

12. Saya bersyukur saya boleh memandu laju di malam hari tanpa memakai kaca mata.

13. Saya bersyukur mak saya pandai masak. Disebabkan itu, ramai sedara saya puji masakan beliau dan tak pernah miss nak datang raya rumah tiap tiap tahun.

14. Saya bersyukur saya masih ada perasaan sayang kat adik saya walaupun dia sangat lah nakal yang teramat.

15. Saya bersyukur tinggal lagi 3 sem je untuk tamatkan pengajian saya.

16. Saya bersyukur saya tak lampi bila berborak dengan kawan kawan saya.

17. Saya bersyukur suara saya bila menyanyi tak teruk sangat.

18. Saya bersyukur saya tak pernah fail masa amik lesen kereta dulu dulu.

19. Saya bersyukur boleh memandu di lorong laju di lebuhraya dengan selamat. Alhamdulillah.

20. Saya bersyukur Afgan lagi muda dari saya.

21. Saya bersyukur Yanie selalu lupa tuntut bila saya dah janji nak belanja dia makan.

22. Saya bersyukur Melissa masih ingatkan saya sedangkan kitorang dah 10 tahun lost contact.

23. Saya bersyukur Mohd Izuan dah balik Alor Star dan tak kan balik Kuching lagi dah.

24. Saya bersyukur rumah saya dekat dengan hospital, shopping mall, Mydin, Tesco Extra dan pasar borong dan akan datang Fakulti Perubatan UiTM(takde kepentingan pun tapi saja nak sebut) . Senang lah nak cari barang kan tanpa perlu bersesak sesak kat jalan raya.

25. Saya bersyukur ada je orang yang akan temankan saya shopping(tapi nak belanja saya belum lagi.sob sob).

26. Saya bersyukur saya boleh membaca dan menulis jawi dengan baik.

27. Saya bersyukur saya pandai buat nasi goreng yang setanding dengan mak
saya punya.

28. Saya bersyukur ada orang puji biskut short break saya masa raya lepas walaupun baru je first time buat.

29. Saya bersyukur kuih
tiram @ kapal terbang @ lidah buaya yang mak saya buat sedap sampai Kak Julie tempah berkilo kilo kat mak.

30. Saya bersyukur saya dah tak gaduh gaduh dengan adik saya dah.

31. Saya bersyukur ada Ain yang selalu layan saya bila saya nak mengarut dan mencarut.

32. Saya bersyukur Ain sahabat baik saya yang suka mendengar, membebel, dan memberi nasihat dikala duka dan suka.

33. Saya bersyukur Ya ajar saya jahit manik dan ramai sukakan jahitan manik saya walaupun baru kali pertama mencuba.

34. Saya bersyukur saya ada 3 pengalaman bekerja yang sedikit sebanyak akan membantu saya diwaktu alam pekerjaan nanti.

35. Saya bersyukur Mohd Izuan seorang yang lawak.

36. Saya bersyukur Selayang dengan kolej saya tak jauh. Boleh lah balik rumah sesuka hati bila rasa perlu.

37. Saya bersyukur rumah saya dekat dengan panggung wayang. Kalau jalan kaki setengah jam je dah sampai.

38. Saya bersyukur saya masih menyimpan duit walaupun saya seorang yang boros.

39. Saya bersyukur Mcflurry cornetto chocolate sangat sedap dan senang didapati.

40. Saya bersyukur saya rakyat Malaysia yang sentiasa penuh dengan keharmonian.

41. Saya bersyukur saya boleh kemana saja di Malaysia ni tanpa risaukan pengeboman, penunjuk perasaan dan reformasi.

42. Saya bersyukur saya tidak merokok dan tidak terlalu 'bersosial'.

43. Saya bersyukur keluarga saya sayangkan saya.

44. Saya bersyukur rumah saya ada penyedut hampagas. Jadi saya tak perlu menyapu sampah dengan asyik terbersin lagi.

45. Saya bersyukur saya boleh berjalan dengan lajunya walaupun masa tengah shopping.

46. Saya bersyukur sebab sihat tubuh badan, tidak menghidapi penyakit kronik dan tidak pernah menghidap penyakit akut. Alhamdulillah.

47. Saya bersyukur si dia bukan lah seorang perokok sebab tak suka asap rokok.

48. Saya bersyukur saya pernah keluar dengan Abg Pie dan Kak Jijie dan saya boleh menerima lawak Abg Pie.

49. Saya bersyukur pernah fail subjek Math masa darjah 4. Dari situ lah saya belajar dari kegagalan dan berusaha hafal sifir sampai dapat markah 90 masa exam darjah 5.

50. Saya bersyukur anda masih membaca senarai kesyukuran saya ni.

51. Saya bersyukur Ain masih bersama Fendi dan Amar masih sayangkan Yanie sebab mereka lelaki yang baik.

52. Saya bersyukur harga minyak petrol dah turun walaupun tak berapa nak memuaskan. Tapi takpe, masih boleh diterima.

53. Saya bersyukur saya boleh bercakap kuat dalam kelas dan boleh didengari seramai 89 orang.

54. Saya bersyukur masa perjalanan dari KL ke Negeri Sembilan hanya 3 jam.

55. Saya bersyukur sebab banyak lagi nikmat yang saya boleh bersyukur.

Andai kata salah satu nikmat diatas ditarik, saya masih bersyukur sebab saya masih ada 54 nikmat yang boleh disyukuri.

Mangsa TAG saya adalah Segeh dan Fauzul.*wink wink*. Silalah buat jika nama anda adalah seperti yang disebut. Nama yang tak disebut pun boleh buat dan kongsilah rasa kesyukuran anda dengan rakan rakan :)

8 comments:

Anonymous said...

huiissshhh...byk tul bnda yg ko syukurkan pds..alhamdulillah...semoga senarai itu dpt dipanjangkan menjadi beratus2 bilangan nyer..hakhak..anyway..all da best in ur life..

hamba yg bersyukur menjd sahabatmu..

Anonymous said...

alhamdulillah....

pds akhirnye bersyukur dgn apa yg dimilikinye skrg....
tp... rasanye kalo suruh senarai ketidaksyukuran die pn lg bnyk ni..
hehe..... lalala~

jgn marah ye pds...

Anonymous said...

pds..aku teringin kuih tiram mak ko lah..wahhh..besnyer...balik raya aji nt bwk yer..mengidam aku ni..hehe

YA

pencinta dramatik sepi said...

wahaha.aku tak dapat identified mana satu ousemate2 ku ini

Joi said...

apsal aku jd mgsa tag da??
btw 1 lg nikmat, ko ptt bsyukur ko kwn dgn artis wo

pencinta dramatik sepi said...

artis??sape kah??
nape aku pon tak glamer cam beliau??

Dan said...

aku bersyukur dpt kawan mcm syidah sbb die matang, pandai, cantik. moga2 murah rezeki panjang umur.

pencinta dramatik sepi said...

aik. weyyhh. ape ni bodek2 aku dan?? malula akuuuu..ak ak ak