Saturday, August 15, 2009

Aku pun nak pakai jubah jugak

Seronok weh tengok senior dah grad. Sumpah aku dengki macam eh why why aku tak grad lagi eh why why aku kena belajar lagi. Bila fikir balik (tak perlu kot fikir sebab kau belum layak woh), yep katakan sekarang aku dah start posting kat mana mana celah kat Malaysia ni pastu kau kena dispens ubat kat patient. Kau reti buat ke PDS? Tak pun kau kena buat ubat sitotoksik bagi kat cancer patient, silap silap haribulan kau pulak yang kena kanser.

Dan lagi satu contoh yang kau perlu sedar PDS, katakan satu hari kau pergi buat ward round dengan doktor pastu beliau tanya dos yang sesuai, adverse drug reaction, drug elimination dan segala farmakokinetik apa kau nak jawab weh. Takkan nak jawab "hsgtqkkwpksnxm kdj apa ni doc i tak pernah dengar pun, lecturer I tak pernah ajar pun". Lagi "eh why I tak pernah dengar pun nama ubat ni, kenapa u lagi tahu dari I" Malu dol kena boo dengan doktor tu nanti T_T (tu pasal ada simulasi dan sangkutan. Dah tak payah merungut lagi)


Haaaaaa. Itu pasal kau tak layak nak grad lagi. Haha. Masih jauh lagi perjalanan. Masih banyak lagi ranjau dan onak duri nan berliku yang perlu ditempuh (ayat semangat).

2 comments:

segeh es' ngek said...

wahhh..aq ponn nj grade...xsabar da niie...aisehh,sem 1 x habes,dh nk pkey knvo kte ni..huhu..insyaallah,kte knvo taun dpn..sabar ye cik PDS...hee

chidah said...

hehe.. lawak2..
you still got 2 sems to go.. way to go dear sis..

i believe you guys can make it!
all the best!
make sure thn dpn akak tgk korg pakai jubah turqoise juge~

p/s: realiti kehidupan slps grad 1000x lebih mencabar. huhu