Saturday, August 14, 2010

Nak main masak-masak jugak

Yeahh mari mari kita update blog. Aku kalau dah rajin ni maknanya ade la yang meng'induce' aku ke arah niat murni ni. Tak lain tak bukan, blogwalking! Terima kasih blogwalking kerana buat saya rajin untuk update blog. Kali ni aku tengah rajin tengok blog blog masakan. Sungguh anda tak percaya? Sila percaya sekarang. Kerana sesungguhnya, kalau anda percaya saya bagi sebiji kek hasil air tangan saya muahaha. Okay ini gurauan. Jangan tuntut betul betul!

Aku suka tengok orang masak masak, lepas tu upload gambar yang menyentap perasaan aku. Sedap kot weh! Tapi buat masa ni aku hanya berminat untuk bakery dan pasta je. Heh. *Sungguh berlagak Western*. Eh bukan berlagak mat saleh, tapi ada sorang je sifu terhebat yang boleh ajar aku masak masakan kampung nih. Tak perlu blog, tak perlu buku resipi, EMAK saya sudah cukup terer ye puan puan. Yeah semua mak korang pandai masak gak benda2 macam tu kan? Sayaaaaaaang mak. Cepat peluk mak anda yang tengah tidur sekarang cakap sayaaaaang mak.

Resipi dah banyak terkumpul, tapi masa praktikal belum lagu. Hihihi. Ohh serius sungguh seronok tengok orang reti masak2 ni. Kau main je campak2 bahan dalam periuk ting tang ting tong tadaaaaa! Siap sudah lagi enak woo! Tapi orang yang macam ni banyak belajar dari pengalaman kan. Kalau nak jadi macam diorang, kau kena la rajin ke dapur dik non. Dah terer masak boleh pikat hati mak mertua. Auw mesti seronok kan kalau kita masak sedap2, bagi sang suami makan. Memang lekat kat rumah you! Suami tambah sayaaaaaaaaaang uolssss. Hihi takpe angan2 boleh jadi kenyataan hakhak~!

Sape sape yang suka try masakan baru, korang boleh klik kat link sini . Okay jumpa lagi di lain episod dalam Ketuk-ketuk Ramadhan ye puan-puan. Selamat berpuasa! =D




1 comment:

SeGeh is Ngekz said...

wowowo..same2..i pown ska gak!! 2 ari lepas i masak spagetti bolognaise..!!! nyummy..sunggoh terkesima coz i mmpu buat sndiriii & it works babe..smpai xde yg sentuh nasik..hehhehe..try jgn x try..eww =)